2013. május 30., csütörtök

Melbourne - éjszakai fények

Egyik este kimentünk a boltba, s elhatároztam, hogy sötétedés után fényképezőgéppel is ki kell jönni. Nagyon szép a város "kivilágítva". Van, ahol tényleg kivilágítanak valamit, de hála a belvárosban levő nagy épületeknek egyébként sincs ténylegesen sötét.
Mondjuk az, hogy állandóan valamilyen szinten világos van, kissé kikészíti alvási szokásaimat...

Szóval nekiindultunk, nyakamban a turista igazolványommal (fényképezőgép), de sajnos pár kattintás után rájöttem, hogy szegény gépem nagyon megküzd azzal, hogy éjszakai módot állítok be neki, pedig egy rakat fényt érzékel...

Ez a gyertyafényes beállítási mód:

Úgy döntöttem, hogy a megfelelő beállításokra majd máskor találok rá (főleg mivel eközben el is kezdett lemerülni), s így én is Zsolthoz hasonlóan telefonnal folytattam a fényképezést. A minőségért bocsánat, nekem még rá kell jönnön a megfelelő beállításokra.
A lakásunk a Yarra folyó mellett van, így átkeltünk a hídon, s innen fotóztuk a hotelek sorát és a túloldalon levő CBD-t.
Ez a Crown Hotel és épületegyüttes egy darabkája (van még vagy 6-7 épületük).

Ez pedig a CBD a túlparton.

A hotelek aljában kávézók, éttermek, s mivel még csak fél hét van, így sokan az utcán vannak vagy itt ücsörögnek.

Ez az egyik hotel alsó szintje. Igaz, hogy az épületen kívül egy folyó van, mellette fák, nem is messze egy egész botanikus kert, de hátha mégse akarnak az emberek kijönni az 5 csillagos hotelből, be kellett nekik tenni egy egész parkot is...

Flinders Station és a környező épületek.

Az idő még mindig jó: 16 fokot mutat az időjárás jelentés, de többnek érződik. S elvileg ugyanilyen meleg van éppen Pesten is, csak délelőtt.

Ez itt a CBD határa. Azért nem úgy kell elképzelni, hogy ezután rögtön a helyes családi házas külváros jön. Á, az még jóval arrébb van, itt még előbb a belsőbb kerületek jönnek újabb toronyépületekkel, csak már kevesebb van belőlük.

Park a sötétben. Az azért meglepett, amikor a parkban a lépcsőn egy biciklis jött lefelé velem szemben :)

Az egyik hídon visszatérünk a CBD oldalára.

A kép előterében a pirosasnak kinéző épület ugyanaz, amit már korábban feltettem filmmúzeum-turistaközpont jeligével. Nappal egy elég csúnya, jellegtelen épület, így kivilágítva már jópofa. A színek váltakoznak, csak nem bírtam kivárni a hídon állva.
 Ez egy étterem kívülről nézve. Biztos belülről szép a kilátás, de így se rossz :)

Flinders Station és Szent Pál templom.

Ezt a hintót Zsolt is emlegette. Tényleg kicsit bizarr kivilágítva...

Pár utcakép még

Ez a felirat a villamoson van, egy bank reklámja. Ha máshonnan ide költözik valaki, akinek ingatlan hitele van, akkor a bank átveszi a hitel kezelését és elenged 700 dollárt a tőke részből :)
 Még a padok is ki vannak világítva.
 Egy pillanatra beugrottunk egy szuvenír boltba, s megtaláltam a rubikkocka ausztrál verzióját. - Tényleg, a múltkor senki nem jelzett vissza, hogy milyen állatkás szuvenírt kér majd. Ezek szerint ne vigyek semmit? ;)

Egyik épületet átépítik vagy felújítják. A gyalogos forgalmat nem terelik át és nem is kell attól félni, hogy a fejünkre esik valami, mivel építettek egy ideiglenes átjárót az épület mellé.

Egy kisebb posta. A képen nem látszik, mekkora is valójában, de egy teljes háztömb alját elfoglalja.

És ezzel a képpel búcsúzik az első esti fotózás :) És a mai utolsó bejegyzés is :)
A mai napról: felkeltünk és blogot írtunk. Ennyi :)