2013. július 5., péntek

Álláskeresés - fent és lent - továbbá egy kérés

Álláskeresés kapcsán tegnap kicsit bizakodtunk, ma ismét a mélypontot éljük meg.

Tegnap interjún voltam egy fejvadásznál, akik, mint írtam, a Linkedin-en kérték el az önéletrajzom. Másfél hétig várattak a CV elküldése után, majd felhívtak, hogy menjek interjúra. A késedelem oka állítólag az volt, hogy előre kiküldték az önéletrajzom kettő cégnek is, s a visszajelzésüket várták. ezt erősíti meg az is, hogy az egyik cégtől valaki ránézett a Linkedin profilomra.
Szóval tegnap interjúra mentem. Sajnos nem az a hölgy fogadott, akivel kapcsolatban voltam, hanem egy kolleganője. Nagyon kedves volt, csak épp nem tájékoztatták semmiről, hogy mi történt eddig a CV-mel, tehát egy általános interjúhoz volt szerencsém. Félelmeim ellenére nem fagytam le, egy órán át beszéltem arról, hogy hol mit csináltam, s itt mit szeretnék. A hölgy körbejegyzetelte az önéletrajzomat, s állandóan csodálkozott, hogyan lehetséges, hogy nem csak egy feladattal foglalkoztam. Pozitív volt a hangulat és jól éreztem magam. Amint hazaértem, már hívott is, hogy beszélt a kolleganőjével, elmondta a tapasztalatait, s az a visszajelzés, hogy már nem csak kettő, hanem három céghez kiküldték az anyagom. Szerintük várhatóan a jövő héten jelentkeznek és keep fingers crossed.

A mai napra azt terveztük, hogy elmegyünk a munkaerő-közvetítőbe, ami nem messze van. Sajnos szép reményekkel mentünk, s puffantunk. Náluk épp nincs állás, cserébe kaptunk egy listát másik hasonló cégekről, próbálkozzunk náluk. Elkeseredve hazajöttünk, hogy neten ránézünk a lehetőségekre, s ekkor felhívták Zsoltot. Beküldte önéletrajza kilencedik verzióját hozzájuk, ami a netes tanácsok, ismerősök javaslatai és minden más info alapján készült - színesebb, figyelemfelkeltőbb, kiemelésekkel, rövidítve bizonyos részeket, mert ugye nem olvasnak mindent végig, a főbb dolgok legyenek részletezve inkább, stb. Na erre jött a hívás, hogy ez rövid, s sejtik, hogy sokkal több minden van mögötte, de nem merik továbbküldeni a cégeknek, mert nem elég részletes. Küldött segítségképpen egy újabb formát e-mailben, azzal ki kellene egészíteni. Szegény Zsolt ezután - érthető módon - ismét mélypontot élt át, mivel még hányszor írja át és hogyan feleljen meg mindenkinek, főként ha egymásnak ellentmondanak a kérések.
Most írja a tizedik verziót...
Én ennek ellenére ezt valahol jó hírnek élem meg, mert végre valaki észrevett valamit, s vette a fáradtságot, hogy felemelje a telefont. Ez szerintem jól is elsülhet, csak az újabb pofonból fel kell állni.



A kérésem a következő:
Most ne Zsoltnak érkezzenek a tippek, hanem nekem, méghozzá főzés ügyben.
Kérnék szépen recepteket, amik viszonylag könnyen elkészíthetőek, figyelembe véve az itteni árakat, ugyanis kezdek kifogyni az ötletekből. Lehet bármilyen recept, igyekszem majd megcsinálni őket, s posztolom, melyik hogy sikerült.

Olcsóbb élelmiszerek - megtakarításhoz képest, merthogy fizetésből majd sok minden lesz olcsó, csak addig tűnik soknak:
liszt, rizs, tej, hagyma, tésztafélék, fagyasztott, előkészített ételek, darált marhahús, kenyér, Vegemite (ez egy élesztő alapú, B vitaminokat tartalmazó, ízre sós és pecsenyekacsazsírra emlékeztető kenhető massza), félkész szószok (ázsiai szószok főleg), kukorica konzerv, bacon

Kevésbé olcsó, de még tűrhető:
burgonya, tojás, alma (akciósan 2, amúgy 3-4 dollár kilónként), csirkecombfilé, tonhal konzerv, tejföl, joghurt, olaj, sajtkrém, gomba.

 A recepteket a receptekau@yahoo.com.au címre várom vagy ha linket akartok küldeni, azt ide is megírhatjátok. Köszönöm!!!